Styl stránek:
Black
Grey

Oprava chyb v DrD+


NAPOSLEDY AKTUALIZOVÁNO: 16.12.2006

Úvod

Cílem autora tohoto článku bylo sesbírat veškerá známá errata, která byla současně potvrzena autory a lze je tedy brát jako OFICIÁLNÍ. Hned pod tímto úvodem se nachází odkazy na různá errata ve formátu pdf, dále jsou jednotlivé chyby, které se v erratech mohou, ale nemusí nacházet. Aplikováním všeho v tomto článku na Edici A vytvoříte - nebo se alespoň přiblížíte - Edici B. Pokud se budou opravy v článku lišit od errat v pdf, mají poslední slovo errata.

Také je zde pár užitečných odkazů.

Odkazy

Dotazník Altaru ke hře DrD+: http://www.altar.cz/drdplus/send.html
Zde Sbírka některých dotazů poslatých přes Altarských dotazník a odpovědí na ně: http://www.ms.mff.cuni.cz/~kkar8447/drdp.html
Zde Diskusní fórum o DrD+: http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=draci_doupe_plus
Zde Diskusní fórum pro PJ o DrD+: http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=draci_doupe_plus_pro_pj (Pro přístup si musíte poštou požádat lidi, jejichž jména by měla být v záhlaví Lopušské diskuze o DrD+)
Fórum o vznikajícím světě pro DrD+: http://www.lopuch.cz/klub.php?klub=svet_pro_drda
Zde Další stránky o DrD+, podobné našim, ale IMHO horší ;): http://www.volny.cz/richardvok/webpage/drdweb.html

Errata:
Bojovník
Index Čarodějových kouzel
Provizorní Čaroděj
Zloděj
Provizorní Theurg
Hraničář
Kněz
PPH errata 1. část
PPH Výslech tiskařského šotka


Samostatné chyby

- Příručka Pro Hráče

1) Některé atletické výkony jsou opravdu extrémní.
Řešení:
Ve vzorci pro skok nema figurovat Sil ale Rch/2.
V Tabulce skoku maji byt v radku Do vysky bonusy o 6 nizsi.
Při veškerých druzích pohybu vlastní silou v kapitole Pohyb a unava se do Pohybove rychlosti započítáva jen Rch/2.

2) Špatně se stopuje.
Řešení:
Pokud není stopa starší nez jedna hodina, pak žádná oprava za čas není; u starší stopy se od bonusu za čas odečítá 51 a výsledek se použije jako oprava za čas.

3) Ve vodě se dá vydržet se zadrženým dechem příliš dlouho.
Řešení:
Příslušný hod má být "Odl + 10 + 1k6", místo "Odl + 10 + 2k6+".

4) Nízký dostřel luků.
Řešení:
Dostřely luků jsou počítané pro v podstatě přímou střelbu. Při střelbě po balistické křivce (vhodné zejména proti davu) by byl pochopitelně dostřel několikanásobný - v řeči čísel DrD+ by to bylo o +10 více.

5) Střelám z luků apod. se dá snadno uhýbat.
Řešení:
V PPH na strane 103 (Oprava za pohyb) bude doplneno vysvetleni: "Uvedene postihy plati pro pohyb terce kolmo na smer strelby. Pri jinem smeru pohybu muze PJ postih primerene zmensit." a v tabulce oprav za vzdalenost se prvni radek rusi a k cislum ve sloupci Oprava se pricte +3.

6) čaroděj má za 8 bodů zázemí o 1 dovednost méně než jiná povolání (ostatní součty sedí).
Řešení:
Čaroděj má mít 5 bodů pro kombinované dovednosti.

7) U první pomoci je nějaké léčení krvácení. Je to postižení, takže je jasné, že se to netýká běžných (ani velkých) zranění utržených v boji.
Tak co tedy způsobuje krvácení?
Odpověď:
Krvácení bohužel z PPH ukradl Přeskládal (tj. tiskařský šotek). Je to tak, že velká bodná (pokud zbraň nezůstane v ráně - důležité zejména u šípu) a sečná zranění způsobují krvácení. Velká drtivá zranění pro změnu způsobují naštípnutí kosti. Obojí je postižení, parametry jsou nasledujici.
Krvácení:
doména F, prudkost kolo, zdroj akt., vlastnost Odl, nebezp. 15, živel -Vo, efekt (!)Velikost - 6; Velikost = (pocet pulradku zraneni - 1)
Naštípnuté kosti:
doména F, prudkost den, zdroj pas., vlastnost Odl, nebezp. 15, živel -Z, efekt: (!)postih -Velikost k Sile leceni; Velikost = 2*pocet pulradku zraneni
Postihy se vztahují k samovolnému hojení a k léčebným praktikám uplatňovaným na příslušné velké zranění.

8) Chci upozornit, jako autor tohoto "článku", že chyby ve Světle zmiňovat nebudu, protože je podle mne absolutně nepoužitelné.

9) Meče jsou příliš silné.
Řešení: Zbraně v kategorii Meče mají mít o 1 nižší Kryt.

10) Hole jsou příliš slabé (Všichni šermíři, se kterými jsem mluvil, mi řekli,že nejlepší obranu ze zbraní na blízko má hůl).
Řešení: Zbraně v kategorii Hole a kopí mají mít o 1 vyšší Kryt.


- Bojovník

1) Bojovník se velmi špatně učí finty, například málo a ne vždy ty, které se mu líbí.
Řešení:
Došlo k chybě při závěrečném slaďování PPH a příručky bojovníka. Bojovník se může učit finty z té skupiny zbraní, s níž ovladá boj alespoň na prvním stupni.

2) Nepříliš výhodné dvě zbraně (podle některých).
Řešení:
Dvě zbrane mají smysl hlavně pro bojovníka (může pak používat dvouzbraňové finty). Pro jiné postavy je to vskutku nevyhodné, a je to v pořádku - boj se dvěmi zbraněmi není nic jednoduchého. Ale pokud ho někdo chce provozovat, proc mu v tom bránit? Není však důvod ho zvýhodňovat.

3) Chybí kus příručky bojovníka (některým chybí několik stránek).
Řešení:
Pokud v nějake příručce chybí stránky (či je nějaká stránka nepotištěná), nejedná se o chybu pravidel, nýbrž chybu tisku. Řešením je nechat si takovýto výtisk vyměnit za novy tam, kde ho dotyčný koupil.

4) V příručce bojovníka chybí bojovníkova schopnost rychleji se učit zbraňové dovednosti Boj s... (zbraně, štíty, zbroje). Má na ně na první úrovni tři body navíc a na každé další úrovni další bod navíc. Musí to být v souladu s archetypem (tj. může si dát Boj se zbraní pouze u té zbraně, která je zbraní naposledy rozvíjeného archetypu).


- Čaroděj

1) Proti přímým kouzlům se snadno odolává.
Řešení:
U čarodeje je samozřejmě nutno vzorec opravit prohozením odolal/neodolal (jak je jasné z principu hodu na úspěch). Zmíněná konstanta +3 má být v obou vzorcích jen +1.


- Zloděj

1) Zloděj se naučí téměř všechny své schopnosti.
Řešení:
Jádro pudla je v tom, že zloděj nemá dostávat Bonus Mistra automaticky, ale za příplatek 2 profibodů (buď hned při získání třetího stupně schopnosti nebo kdykoli později). Takže se dokáže na maximum naučit cca polovinu svých schopností.

2)Při bojových fintách je třeba použití zlodějova uhýbání a tato schopnost je napsána v jednom seznamu, ale mezi popisy už není.
Řešení:
Tato schopnost je v seznamu omylem (vsimnete si, ze zustala jen v dilcim seznamu u skupiny Boj, ale ne v celkovem seznamu) a rozhodne neni u zadnych bojovych fint potreba.

3) Ověření pravosti stupeň Znalec potřebuje obecnou schopnost Metalurgie.V PPH žádná taková není a zdá se mi že zrovna Metalurgie se k tomu moc nehodí mělo by to bejt spíš něco jako Klenotník :)
Řešení:
Jde o rezident z pracovní verze, který zůstal po přejmenovávání. Má jít o dovednost Technologie.
4) Zlodějova finta "Tisíc bodnutí" je extrémně smrtící (za převahu 3 dostanete k +3 k UČ a 10 k ZZ).
Řešení: Parametry jsou opraveny na: Potřebná převaha +6, bonus k UČ +3, bonus k ZZ +6.


- Theurg

1) Theurg je schopen formulí Úder způsobit opravdu, ale opravdu vysoké zranění, které neustojí v podstatě nikdo.
Řešení:
V příručce theurga došlo v tomto ohledu ke dvěma nedopatřením: U modifikátoru Transpozice k prohození čísel 2 a 3 - ve skutečnosti má mít základní Náročnost +3 a náročnost za zvětšení poloměru +1/+2. ... a ... Úder je primárně určen k destrukci neživých objektů kladoucích jeho rázu odpor. Zranění živého cíle způsobené Úderem je tedy takto silné pouze tehdy, má-li za sebou cíl pevnou překážku (například zeď). Pokud může být cíl Úderem odhozen, pak je zranění nižší, konkrétně ZZ = Síla/2.

2) Upozornění: Při vypočítáváná Boje se Theurgovi nepočítá Charisma, ale Inteligence.

3) Kolik může mít Theurg formulí? Tolik, kolik mu dovolí Náklonnost?
Řešení:
Každá formule má vazbu k majiteli, tedy k Theurgovi. Proto je Theurg omezen znalostí schopnosti Hospodaření s Vazbami, která určuje, kolik vazeb (tj. vláken, démonů, formulí apod.) může Theurg mít. Více viz. zmíněná schopnost.

4) Strana 31, Vstup do Sfér, Vstup
"Past" na Vstup do Astrálu se upravuje takto:
Vstup do astrálu + 2k6+:
méně ~ fatální neúspěch
sféra+6 ~ neúspěch
sféra+15 ~ úspěch
sféra27 ~ úplný úspěch

5) Strana 84, Exploze
Samotné použití modifikátoru zvyšuje Náročnost formule o +3.
Síla Exploze je pevně a neměnně nastavena na +6, tedy Síla +6, ale bez předpisu (nelze zvýšit ani za cenu vyšší Náročnosti).

6) Strana 89, Transpozice
Samotné použití modifikátoru nezvyšuje Náročnost formule o +2, nýbrž +3.
Modifikátoru je přidán parametr Útočnost. Zaměření kouzla na nějaké místo pomocí Transpozice se řídí běžnými pravidly pro Střelbu, přičemž Transpozice má Útočnost +4 s předpisem +1/+1.


- Hraničář

1) Tak na Hraničáře o ničem nevím, možná jen Stopování by ho mohlo zajímat... viz. výše, část PPH, chyba "2)".


- Kněz

1) Tohle je opravdu pěkné povolání... chybu na něj sice nevím, ale řeknu vám, tohle je opravdu dobré. Tohle si někdy prostě MUSÍM zahrát... a tenhle text je tu proto, aby tu u něj bylo alespoň něco. ;)

2) Ale, něco jsem přeci jen našel... překlepy zde většinou nepíšu, ale... Pocity u zázračných schopností jsou v podstatě správně (s tím, že uzavřenost=nedůvěra a otevřenost=důvěra), principy je potřeba opravit podle tabulky na straně 29 nebo přehledu na str. 11-13.


- PPJ

1) O ničem nevím =)

---
Doufám, že jsem vám nějak pomohl.

by Gran